Authentiek aanhaken bij Gen Z op Snapchat doe je zo

Authentiek aanhaken bij Gen Z op Snapchat doe je zo

03-11-2025 (13:15) - Marketing

De tijd dat Snapchat alleen draaide om hondenoren en regenboogkots is voorbij. Ex-General Manager Benelux Natascha Chamuleau en Rianne van der Sar, Head of Communications vertellen alles over hoe adverteerders naadloos kunnen aanhaken bij de authentieke communicatie tussen Gen Z'ers en de eerste AR-bril voor het grote publiek.

Met het nieuwe format Sponsored Snaps kunnen merken adverteren tussen de chats van gebruikers. Hoe voorkom je dat deze nieuwe functie de authenticiteit van het platform aantast?
Natascha Chamuleau: "Het chat-tabblad is de meest bezochte plek van ons platform en dus ook waar je het grootste bereik als adverteerder kunt hebben. Omdat je daar in de flow van gesprekken zit, moet de content wel meebewegen met de manier waarop Gen Z zelf communiceert. Daarom vragen we merken hun advertentie daarop aan te passen. Klik je op een Sponsored Snap, dan kom je uit bij een authentieke video of Lens, zodat de interactie meteen weer wordt opgezet. Het moet vooral niet in de weg zitten."

Gesponsorde content is oké

Uit het Snapchat Generation Report blijkt dat Gen Z waarde hecht aan authentieke communicatie. Hoe kunnen adverteerders daarop inspelen op Snapchat zonder opdringerig te worden?
"Bij Snapchat is de camera letterlijk het middelpunt van het platform. Zodra je de app opent, kun je spontaan een moment vastleggen of spelen met een Lens. Omdat bijna 75% van gebruikers dit dagelijks doet, bereik je als merk in één klap een grote groep. Uit gesprekken met Gen Z blijkt dat ze met deze gesponsorde content weinig moeite hebben, zolang duidelijk is dat het om een advertentie gaat. Ze begrijpen namelijk dat er rekeningen betaald moeten worden en dat creators ook geld moeten verdienen."

Benieuwd naar hoe adverterteerders authentiek aanhaken met Lenses? En wanneer de eerste AR-bril voor het grote publiek uitkomt? Lees dan het hele interview met Natascha en Rianne in FONK #426. Heb je geen abonnement, koop dan de losse editie hier.


Bureaus

Media

Economisch