Waarom Mojo het laatste woord heeft over activaties op zijn festivals

Waarom Mojo het laatste woord heeft over activaties op zijn festivals

30-10-2025 (11:11) - Marketing

Voorafgaand aan Lowlands 2025 berichtte De Speld over de negentienjarige Emma. Zij had geen lijstje gemaakt van artiesten, maar van merkactivaties die zij móét zien. Een grapje van de satirische nieuwswebsite, maar voor merken is deze aandacht juist van levensbelang voor succes. Hoe dat precies zit, vertelt Vivianne van Weele van Mojo tijdens een rondleiding langs de activaties van Campina, bol en Coca-Cola.

Fotocredit: Max Kneefel

Verspreid over het festivalterrein in Biddinghuizen pronken dit jaar veertien merken. Elk trekt op zijn eigen manier de aandacht, maar volgens Vivianne van Weele, Manager Brand Partnerships van Mojo, zijn er duidelijke succesfactoren: "De integratie in het festival én dat je iets komt brengen waar mensen op zitten te wachten." Bovendien staan er steeds vaker merken op het terrein die niet direct een link hebben met een festival.

Eén van die merken waarvan je het niet verwacht, is Campina met de Br(e)akfast Barn, waar ze gezonde zuivelontbijtjes verkopen. Want wie aan ontbijten op Lowlands denkt, denkt niet snel aan een yoghurtbowl met fruit, maar aan lauwe, ongezonde broodjes knak. Toch is zo'n gezond begin van je festivaldag geen gek idee, vertelt Léonie Bulstra-Egeler, Brand Experience Manager van Campina.

Laatste woord over activatie

Festivalorganisatie Mojo heeft altijd het laatste woord over de invulling van een activatie. Vivianne: "Uiteindelijk is het de bezoeker die bepaalt of een merkactivatie een succes is. En wij kennen onze bezoekers natuurlijk het beste. Een merk wil altijd zijn eigen identiteit naar voren brengen, maar wij vinden het belangrijk dat wij erachter staan. Want als wij het niet zien zitten, waarom zou de bezoeker dan wel een succes vinden?"

Benieuwd naar hoe Mojo zowel de festivalganger als de merken tevreden houdt? Lees dan het hele interview in FONK editie #426. Heb je geen abonnement? Koop dan de losse editie hier


Bureaus

Media

Economisch