Nespresso onderzoekt koffiegebruik Nederlander

22-01-2014 (08:36) - Marketing

Nespresso presenteert de Bukeela ka Ethiopia, een nieuwe koffiesoort. De rijke koffiegeschiedenis van Ethiopië was voor Nespresso aanleiding om de kennis van koffie en koffiegeschiedenis van Nederland te onderzoeken. Want wat is de koffiekennis van het land waar 150 liter koffie per persoon per jaar gedronken wordt?
 
Onderzoek dat Marketresponse uitvoerde in opdracht van Nespresso laat zien dat 79% van de Nederlanders de kwaliteit van zijn of haar eten en drinken belangrijk vindt en meer dan 51% zich steeds meer bewust is van de ingrediënten. 44% van hen wil weten waar de koffie vandaan komt en ruim 74% zegt het direct te proeven als koffie vers is.
 
Gemiddeld geven Nederlanders hun koffiekennis een 5,8. Zodra ze echter meer horen over de oorsprong van koffie geven zij hun koffiekennis een 4,7. Slechts 35% van de Nederlanders geeft zichzelf dan een voldoende.
 

 


Bureaus

Media

Economisch