Nieuwe positionering Plus zet lokale betrokkenheid voorop

Nieuwe positionering Plus zet lokale betrokkenheid voorop

12-11-2025 (11:12) - Marketing

De sponsoring van de lokale sportclub of het thuisbezorgen van de boodschappen: Plus maakt ook buiten de supermarkt het leven van zijn klanten makkelijker. Deze lokale krachten worden benadrukt in de nieuwe positionering van de supermarktketen 'We doen met je mee', bedacht door onder andere Plus' nieuwe bureau Indie.

"In een wereld die steeds efficiënter en anoniemer wordt, groeit de behoefte om gezien te worden", aldus Henk van Harm, commercieel directeur PLUS. "De meeste supermarkten voelen inwisselbaar, maar bij PLUS voel je nog de oprechte aandacht voor elkaar. We hebben een heldere ambitie: 440 keer de meest geliefde supermarkt in de buurt zijn."

Een stapje extra zetten

De nieuwe merkpositionering wordt ondersteund door een landelijke campagne met een vernieuwde visuele identiteit en een aangescherpte communicatiestijl. De campagne start deze week en is zichtbaar via televisie, radio, online, social media, instore communicatie en abri’s.

Van Harn: "De nieuwe campagne laat zien wat PLUS uniek maakt: de menselijke maat. Dat we een stapje extra zetten voor onze klanten. De toon is persoonlijk, opgewekt en daadkrachtig. Waardoor de communicatie dichtbij voelt en verbindt, dit past bij onze winkels die lokaal geworteld en verbonden zijn met de buurt."

De ontwikkeling van de merkpositionering en de bijbehorende communicatiestrategie is gerealiseerd in nauwe samenwerking met INDIE, Denk Lente en The Creating Society. 

Bekijk de aftrapcampagne hier: 


Bureaus

Media

Economisch