Pathé en Albert Heijn werken samen voor filmspaaractie

04-09-2023 (11:20) - Marketing

Met een spaaractie bieden Pathé en Albert Heijn zowel uit als thuis een geweldige filmbeleving: vanaf nu tot en met 17 september kan er niet alleen gespaard worden voor een tweede bioscoopkaartje gratis, maar ook voor een tweede drankje of snack.

Consumenten die graag thuis van de beste films willen genieten worden niet vergeten: de volle spaarkaart mag tevens ingeleverd worden in ruil voor een gratis tweede filmvoucher voor Pathé Thuis. Het is de eerste keer sinds de overname van Pathé Thuis door Pathé dat het bioscoopconcern en het streaming platform op deze schaal samenwerken voor een campagne.

Van maandag 4 tot en met zondag 17 september kunnen consumenten sparen voor een compleet bioscoopuitje. Bij iedere €5,- aan boodschappen bij Albert Heijn ontvangt de klant een digitale zegel. Bij vier zegels is een spaarkaart vol en kan de consument bij aankoop van een bioscoopticket deze inleveren voor een gratis tweede ticket*, of bij aankoop van een drankje, popcorn of andere snack een tweede gratis. Een volle spaarkaart kan daarnaast ook ingeleverd worden voor een gratis tweede filmvoucher voor Pathé Thuis. Met deze voucher kunnen twee HD films bekeken worden.

Doron Kurz, Commercieel Directeur Pathé: “We zijn trots om deze unieke spaaractie aan te kondigen in partnerschap met Albert Heijn. Het is de eerste keer dat filmfans voor een compleet bioscoopuitje kunnen sparen met een ticket, hapje én drankje. Daarnaast is het ook een primeur dat het een actie betreft samen met Pathé Thuis. Pathé en Albert Heijn bieden met deze spaaractie zowel uit als thuis een geweldige filmbeleving!”

“Wij zijn heel blij met deze samenwerking met Pathé,” aldus Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn. “Mooi dat je bovenop het tweede bioscoopkaartje nu kan sparen voor de hele filmavond. Dus ook voor snack en drankjes. Onze bioscoopweken worden altijd enorm gewaardeerd door onze klanten.”

Multi-channel campagne

Voor de nieuwe spaaractie is een campagne ontwikkeld bestaande uit onder andere TV- en radiospots, OOH, OLV, online, instore en printuitingen. In een selectie van de campagnematerialen is de bekende familie van supermarktmanager Ilse uit de Albert Heijn-campagnes te zien terwijl ze met een hapje en drankje genieten van een film in de Pathé bioscoop.

Credits

Campagne concept: Pathé, Albert Heijn en TBWA\NEBOKO
Materialen: TBWA\NEBOKO
Media inkoop: dentsu Benelux
Social Media: Boomerang Agency
PR: Coopr 


Bureaus

Media

Economisch