Pearle Studio winkels gaan verder als Grand Optical
Pearle Studio slaat een nieuwe koers in en de 100 Pearle Studio winkels in Nederland (voorheen Eye Wish) krijgen een nieuwe naam: GrandOptical.
GrandOptical is een bekende naam en bestaand merk van GrandVision dat succesvol is in onder meer Frankrijk, België, Portugal, Luxemburg, Tsjechie, Slowakije en Griekenland. Met de naamswijziging van Pearle Studio naar GrandOptical kiest GrandVision voor een dual brand strategie met de merken Pearle en GrandOptical die elk een eigen positionering kennen en een eigen groep klanten bedienen.
premium merk
GrandOptical positioneert zich als een premium merk aan de bovenkant van de markt. GrandOptical is een exclusief merk met internationale allure. Het past bij de mooie merken die uit de Franse en Italiaanse modehuizen naar Nederland komen. GrandOptical kent een zeer uitgebreide collectie van high fashion monturen van designermerken zoals Dolce & Gabbana, Giorgio Armani, Persol, Prada, Ray-Ban en Oakley. Met de komst van GrandOptical is de toegevoegde waarde vanuit moedermaatschappij EssilorLuxottica duidelijk zichtbaar: de luxe merken, de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van glas en de meest innovatieve oogmeet technieken.
Door de koppeling met de merknaam Pearle los te laten en te kiezen voor het merk GrandOptical is het onderscheid tussen beide merken duidelijker voor de klanten. Twee aparte merknamen passen volgens de organisatie beter bij de aangescherpte koers vanuit EssilorLuxottica en de wens om ook in Nederland een exclusief premium merk te lanceren.