Peugeot introduceert hyperlokale reclamecampagne

13-04-2011 (09:23) - Marketing

NAVTEQ, een leverancier van kaarten, verkeers- en locatiegegevens voor navigatie, locatiegebonden services en mobiele advertenties wereldwijd, laat weten dat Peugeot een campagne met NAVTEQ LocationPoint gaat voeren, één van de snelst groeiende hyperlokale mobiele reclamenetwerken ter wereld. NAVTEQ LocationPoint verzendt advertenties en aanbiedingen naar mobieletelefoongebruikers als ze lokale winkels naderen. De advertenties bevatten ingebouwde calls to action zoals het direct kunnen ‘klikken voor een kaart’, waarmee gebruikers een stap-voor-stap beschrijving naar de winkellocatie krijgen.

Het is de eerste keer dat een groot automerk LocationPoint gebruikt om in contact te komen met potentiële klanten. De advertenties nodigen mobiele gebruikers uit langs hun lokale Peugeot-dealer te rijden om een testritje in de strakke, compacte Peugeot RCZ te maken - en te profiteren van de aanlokkelijke leaseaanbieding. De campagne is gericht op gebruikers die in de buurt komen van één van de 428 Peugeot-dealers in Frankrijk.

‘De keuze van dit medium weerspiegelt de technologische inslag van het merk en met deze campagne is het totale communicatieplan voor de RCZ compleet’, legt Marc Giulioli, Marketing Director bij Peugeot Frankrijk, uit. ‘De mogelijkheid om met NAVTEQ LocationPoint mensen naar de dealers te krijgen door ze specifiek aan te spreken en onderweg bij nabijgelegen verkooppunten te betrekken, is een heel krachtig marketingmiddel.’
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch