Rigby in commercial Grolsch
21-04-2011 (09:18) - Marketing
Grolsch heeft na een uitgebreide selectieprocedure de Utrechtse band Rigby gekozen als hoofdrolspeler van haar nieuwe commercial. In de commercial is tijdens een optreden van de band een luide ‘plop’ van een Grolsch beugel te horen, waardoor de leadzanger direct zin krijgt in bier. Op inventieve wijze gaat hij tot het uiterste om de aandacht van de barman te trekken en in het bezit te komen van een Grolsch beugelfles. De commercial vormt de aftrap van de nieuwe campagne van Grolsch, waarbij de ‘smaak’ van bier centraal staat. De commercial is vanaf maandag 25 april aanstaande op televisie te zien.
Aan de keuze voor Rigby ging een lang traject vooraf. Meer dan 50 bands en artiesten zijn de revue gepasseerd. Na een uitgebreide beoordeling koos Grolsch unaniem voor de talentvolle jongens van Rigby. De Rigby-track ‘Fire’ van het album Solid Ground is de titelsong van de commercial.
De slogan van de nieuwe campagne is ‘Op de smaak die je pakt!’, gekoppeld aan de bekende pay-off ‘Zo eigen als Grolsch’. In de campagne draait het om de smaak van het bier en het unieke plop-geluid van de beugelfles, het icoon van Grolsch. Naast de nieuwe commercial staan er gedurende het jaar diverse activiteiten gepland rondom het thema ‘smaak’. De karakteristieke en verfrissende smaak van Grolsch bier is immers dé reden dat mensen voor Grolsch kiezen. De campagne, ontwikkeld in samenwerking met DDB Amsterdam, bestaat uit smaakweken, bijzondere bierglazen en een speciale bierkoeler.