Slimme online bagagedienst Luggage Care van start

17-07-2020 (11:05) - Marketing

Reizigers kunnen vanaf vandaag gebruik maken van een nieuwe dienst die het reizen naar het vliegveld makkelijker maakt. De online dienst Luggo, een samenwerking tussen Corendon, FedEx en Luggage Care, biedt een veilige oplossing waarbij de passagier voor de reis naar de luchthaven de bagage incheckt, thuis laat ophalen en vervolgens met een beveiligde verzenddienst naar het vliegtuig laat vervoeren.
 
De service maakt reizen makkelijker en bespaart tijd en voorkomt stress, doordat wachtrijen bij de bagageafgiftepunten worden vermeden. De introductie van Luggo volgt nadat het voor Nederlanders weer mogelijk is om binnen Europa op vakantie te gaan.

Vanaf vandaag kunnen klanten van Corendon bij het aanschaffen van een pakketreis ervoor kiezen om de gehele bagageafhandeling uit handen te laten nemen. Reizigers vanaf Schiphol checken hun koffers thuis in en laten ze veilig tot aan het vliegtuig vervoeren. Maastricht-Aachen Airport wordt later als optie toegevoegd. Via een app kunnen zij hun bagage vervolgens op de voet volgen.

Raoul Nijlhof, CEO van Luggage Care, het bedrijf dat het platform Luggo aanbiedt: “Uit marktonderzoek en intensief contact met diverse luchtvaartmaatschappijen blijkt dat reizigers behoefte hebben aan manieren van bagageafhandeling die gemakkelijker en comfortabeler zijn. Reizen met het vliegtuig, en met name het incheckproces voor bagage, wordt vaak als stressvol ervaren. Met deze efficiënte ophaalservice wordt een belangrijke bron van zorg weggenomen en kunnen passagiers met een ontspannen gevoel richting het vliegveld.”
 


Bureaus

Media

Economisch