T-Mobile Nederland wordt Odido

05-09-2023 (11:23) - Marketing

Met een nieuwe positionering en een productaanbod dat helemaal aansluit op de klantwensen gaat T-Mobile Nederland vanaf vandaag verder onder de naam Odido.

Technologie is een cruciaal onderdeel van ons leven. We kunnen niet meer zonder. Iedereen moet er altijd en overal toegang toe kunnen hebben; mobiel, thuis of in je bedrijf. Tegelijkertijd is er een duidelijke behoefte - zo bevestigt marktonderzoek* - om het menselijke aspect niet uit het oog te verliezen. Zorgen over nieuwe technologieën, ergernis rondom te veel gebruik en andere dilemma's spelen steeds meer een rol. Odido neemt haar verantwoordelijkheid en gaat het anders doen met een nieuw doel: iedereen moet kunnen meedoen met de technologische mogelijkheden van vandaag en morgen.

Consument en zakelijk

De merknamen T-Mobile en Tele2 mobiel zijn beide veranderd naar Odido, dat zowel consumenten als zakelijke klanten gaat bedienen. Daarnaast blijven de merken Ben en Simpel actief en blijft ook Tele2 Thuis bestaan. Samen heeft Odido circa 8 miljoen klanten. Odido wordt ook de grootste aanbieder van 100 procent glasvezelinternet in Nederland; de provider is op weg om internet- en tv-diensten via glasvezel aan meer dan 6 miljoen huishoudens aan te bieden. Het nieuwe bedrijf, met een nieuwe missie, strategie en merk, is vandaag op het hoofdkantoor in Den Haag gepresenteerd aan medewerkers en partners.

Uniek en nodig

CEO Søren Abildgaard: “Met een radicale herpositionering sluiten wij aan op hedendaagse klantvragen. Wij gaan het anders doen dan tot nu toe gebruikelijk is in telecom. Bij Odido staat niet de technologie centraal, maar draait alles om mensen. Want de mate waarin je mee kunt komen met technologie, bepaalt de mate waarin je mee kunt komen met de wereld. Het is onze missie ervoor te zorgen dat iedereen mee kan doen en kan genieten van moderne technologie. Dat is niet alleen uniek, maar ook hard nodig.’’ 

Radicaal anders: Het kan ook zo

Odido wil het radicaal anders doen in telecomland en stelt zichzelf daarom kritische vragen. Abildgaard: “Aan de hand van deze vragen, komt Odido met zes punten waarop wij het anders willen doen. We doen dat onder het motto ‘Het kan ook zo’.”

1. Een mobiel netwerk waar de klant altijd op kan rekenen
Bij Odido krijgt de klant verbindingsservice. In geval van slecht bereik is er bij Odido de mogelijkheid dit te melden via een belletje naar de verbindingsservice. wil haar klanten de beste netwerkervaring ter wereld bieden en maakt daarvoor gebruik van 100% groene stroom.
2. Onbeperkt data en bellen voor iedereen
Onbeperkt data en bellen is bij Odido de nieuwe standaard. Iedereen moet altijd in verbinding kunnen staan en zich geen zorgen hoeven maken om datalimieten. 
3. Snel internet overal in Nederland
Snel glasvezel thuis is onmisbaar voor school, werk en het dagelijks leven. Odido maakt gebruik van de open netwerken van alle grote glasvezelaanbieders in Nederland. 
4. Menselijk contact op één
Odido biedt een persoonlijke klantenservice. Geen automatische antwoorden, maar een echt gesprek. 
5. Meer beweging, afleiding en echt contact
De telecomprovider vindt het belangrijk dat mensen ook offline met elkaar verbonden zijn en wil daarom haar klanten inspireren en stimuleren tot meer beweging, afleiding en echt contact. 
6. Sociale impact
Digitale technologie is soms lastig te begrijpen of kan zelfs mensen buiten sluiten. Odido helpt het begrijpelijker en toegankelijk te maken en organiseert bijvoorbeeld speciale themabijeenkomsten voor ouderen die hierbij hulp kunnen gebruiken. 


Bureaus

Media

Economisch