Tony's kleine reep doet niet onder voor de grote

Tony's kleine reep doet niet onder voor de grote

13-05-2025 (15:00) - Marketing

Niet iedereen is gemaakt om een 180-gram reep van Tony's Chocolonely in één zit op te eten. Daarom lanceerde het merk een tijdje terug My Little Tony's. In FONK #414 vertelt Princess Creatrix (Head of Marketing) Bibianne Roetert alles over het compacte broertje van de bekende reep, die bewijst dat je met minder soms meer bereikt.

Nu we een paar maanden verder zijn, durft Bibianne Roetert wel te zeggen dat de lancering van My Little Tony’s een succes is. "We zien dat er echt een nieuwe groep de chocoladereepencategorie is binnengestapt." En misschien nog wel belangrijker: het percentage mensen dat switchte van de grote naar de kleine reep bleek minder dan vooraf gedacht. "We maakten ons vooraf wel zorgen over kannibalisatie."

Samenwerking met Persuade

Voor de lancering van My Little Tony’s riep het merk de hulp in van Persuade. In dit geval ging het niet om een totaal nieuw product met een wow-factor maar om een kleinere variant van wat al bestond. "En dat maakt het product op zichzelf minder nieuwswaardig." 

Hoe maak je zo’n ogenschijnlijk kleine innovatie dan toch typisch Tony’s? Persuade pakte dat aan vanuit Tony’s Crazy Attractive Turnaround-filosofie. "We doen dingen anders, omdat we andere merken willen inspireren dat ook te doen." Het creatieve concept speelde juist in op die plottwist. 

Meer weten over My Little Tony's, de nummer één plek op de Chocolate Scorecard, en hun Open Chain Model? Lees dan nu het interview met Bibianne Roetert in FONK #414. Heb je geen abonnement, koop de losse editie hier.


Bureaus

Media

Economisch