
Swapfiets maakt van elke volger zijn beste vriend
Het groene cirkeltje om een Instagram Story is allang niet meer exclusief voor je beste vrienden. Ook merken gaan ermee aan de haal. Waarom, vertelt Swapfiets in aflevering twee van De Social Serie.
Wie binnen de groene cirkel van Swap valt, maakt niet alleen letterlijk deel uit van een intiem clubje, maar ook figuurlijk van het grotere groene verhaal dat het circulaire fietsmerk wil vertellen. 'Sommige fietsen hebben talloze klanten gehad. We zijn trots dat verhaal te delen', aldus Kim van der Velden, Brand Manager van Swapfiets. Een vast gezicht wordt naar voren geschoven om de content over B Corp en duurzaamheid te presenteren.
Tegelijkertijd zoekt het van origine Delftse merk interactie buiten de eigen kanalen. Er is een speciale Webcare Lead aangenomen die actief onder de posts van andere merken en creators reageert. Niet per se over fietsen maar bij gebeurtenissen die veel bekeken worden. 'Denk aan het Songfestival. Dan reageren we onder de filmpjes van de deelnemende artiesten.'
Wil je meer weten over de social strategie van Swapfiets? Lees dan nu De Social Serie #2 in FONK #414. Heb je geen abonnement, koop de losse editie hier.