Van Gogh Museum en DHL bundelen logistiek en educatie

Van Gogh Museum en DHL bundelen logistiek en educatie

09-12-2025 (11:38) - Marketing

Het Van Gogh Museum en DHL verlengen hun samenwerking. Zij bundelen de duurzame en logistieke expertise van DHL Express en de educatieve kracht van het museum samen. DHL zal het komende jaar het wereldwijde transport van webshopbestellingen en het servicepunt in het museum verzorgen. Daarnaast leveren de partners samen het lesprogramma 'Van Gogh gaat naar school'. 

Het koeriersbedrijf is al sinds 2020 officieel logistiek partner van het Van Gogh Museum. Sindsdien verzorgt het bedrijf duurzame verzending van alle webshopbestellingen, met het GoGreen-programma. Alle bestellingen worden vanaf nu bezorgd in een duurzaam geproduceerde doos of envelop met een op Van Goghs Amandelbloesem geïnspireerd design, die ook op de bakfietsen te zien zijn. 

Educatieve expertise

De partners willen samen een positieve maatschappelijke bijdrage leveren aan het leven van nieuwe generaties. Met het educatieprogramma Heart for Art hebben DHL en het Van Gogh Museum in de afgelopen drie jaar ruim 60.000 kinderen in Europa, Amerika en Zuid-Amerika bereikt. Komend jaar zal de aandacht worden gericht op leerlingen op Nederlandse scholen in focuswijken.

Met het lesprogramma 'Van Gogh gaat naar school' willen ze kinderen kennis laten maken met de wereld van Van Gogh en hiermee hun creatieve ontwikkeling stimuleren. Het programma biedt ook ruimte om in gesprek te gaan over belangrijke thema's uit Vincent zijn leven, zoals het omgaan met tegenslagen. Door dit mogelijk te maken, blijft DHL in de educatieve expertise van het Van Gogh Museum investeren.


Bureaus

Media

Economisch