Zalando lanceert Stories: Een visual-first mode-ervaring
Zalando, een toonaangevende e-commerce bestemming voor mode en lifestyle in Europa, introduceert vandaag Stories op Zalando:
Een nieuwe ervaring om klanten te inspireren, gecreëerd in samenwerking met Highsnobiety. Stories op Zalando herdefinieert de manier waarop klanten inspirerende mode- en cultuurtrends kunnen ontdekken. Het toont hen op maat gemaakte content in een nieuw visueel format, zoals korte video’s. Klanten vinden Stories op Zalando in een speciale content hub, maar ook via verschillende interactiepunten op de website, app en socialmediakanalen van Zalando.
Op zoek naar inspiratie
“We weten dat klanten op ons platform op zoek zijn naar inspiratie en met Stories op Zalando doen we precies dat. We maken visueel aantrekkelijke formats die laten zien wat nieuw is of de volgende trend is. Door samen te werken met fantastische partners - van culturele trendsetters tot stijlexperts en topmerken - bieden wij onze klanten een nieuwe modebeleving aan op Zalando. We gaan verder dan de traditionele winkelervaring door inspiratie centraal te stellen, een sterk standpunt uit te dragen en belangrijke gespreksonderwerpen op gang te brengen”, zegt Anne Pascual, Senior Vice President Product Design bij Zalando, die verantwoordelijk is voor Design, Marketing en Content.
Wekelijkse contentupdates
Sinds vorig jaar heeft Zalando een meerderheidsbelang in Highsnobiety met als doel gebruik te maken van hun expertise in het creëren van inspirerende modecontent en in te spelen op een nieuwe generatie klanten die op zoek zijn naar aantrekkelijke en meeslepende winkelervaringen. Highsnobiety fungeert als strategisch en creatief adviseur en helpt Zalando bij het ontwikkelen van nieuwe inspirerende formats. Inmiddels heeft Zalando al meer dan 80 product drops gepresenteerd die door meer dan 7 miljoen unieke gebruikers zijn bekeken. Stories op Zalando wordt voorzien van wekelijkse contentupdates, waaronder vijf toonaangevende series: Cover Story, Style Bible, Guest Edit, The Perfect X en Unpacked. Zalando en Highsnobiety stellen de inhoud van de series zorgvuldig samen in overleg met uitgenodigde creatieve talenten.