Zorg om zorg op social media
14-02-2014 (08:23) - Marketing
Zorginstellingen zijn van plan meer te investeren in social media. Maar liefst 41 procent geeft aan het gebruik te intensiveren en 10 procent wil een start maken. De voorkeur gaat vooralsnog uit naar de traditionelere kanalen als Twitter en Facebook, waarmee velen binnen de organisatie al bekend zijn.
In veel gevallen ontbreekt een heldere aanpak. Een derde van de instellingen mist het overzicht en een kwart weet niet welke berichten goed zijn om te delen. Bovendien geeft maar liefst 70 procent aan dat de organisatie te weinig tijd en geld heeft om er echt werk van te maken.
Deze uitkomsten zijn te lezen in #gezondcommuniceren2014, een landelijk onderzoek naar de inzet van social media onder een brede selectie van zorg- en welzijnsinstellingen, uitgevoerd door adviesbureau Transmissie en communicatiebureau Room8.
De aanleiding voor het onderzoek is de ogenschijnlijk late omarming van social media in de zorgsector, terwijl er inmiddels voldoende succesverhalen zijn, zowel nationaal als internationaal.