Discovery + Viacom = BrandDeli
04-10-2013 (09:54) - Media
Discovery Networks Benelux (DNB) en Viacom International Media Networks (VIMN) gaan een strategische samenwerking aan. De joint venture, genaamd BrandDeli, vertegenwoordigt acht lineaire televisiezenders van beide bedrijven. Deze zenders zijn complementair aan elkaar en hebben allen een eigen groep fans.
De salesorganisatie presenteert een portfolio van merken die een gezamenlijk marktaandeel van meer dan 11% in de doelgroep 20-49 jaar behalen. BrandDeli is hierdoor het nieuwe alternatief voor adverteerders op de Nederlandse markt ten opzichte van de traditionele zendergroepen. De nieuwe organisatie is voor 50% eigendom van beide bedrijven en gaat op 1 november 2013 van start.
BrandDeli vertegenwoordigt de volgende acht televisiezenders: Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, ID, Nickelodeon, MTV, TeenNick en TLC. Daarnaast brengt BrandDeli een schat aan kennis van de verschillende doelgroepen samen en biedt haar partners tegen een aantrekkelijk tarief opvallende brand partnerships die resultaatgericht zijn. Naast televisie zendtijd biedt BrandDeli haar partners ook de online vertegenwoordiging aan voor uiteenlopende platformen.
Allard Ruyl, momenteel commercieel directeur bij DNB is benoemd tot CEO van BrandDeli en Boris Hendriksen, momenteel VP Ad Sales bij VIMN is benoemd tot COO. In de nieuwe organisatie zijn 67 mensen werkzaam en het bedrijf is gehuisvest in Amsterdam.