Floortje Dessing is de beste

06-11-2008 (10:12) - Media

Tv-reisjournaliste Floortje Dessing is uitgeroepen tot de beste goede doelenambassadeur van 2008 door lezers van het filantropievakblad FM. In de categorie 'Filantropen' werd oud-Oracle topman Loek van den Boog met zijn Net4Kids de winnaar, vóór prominenten als Joop van den Ende en Johan Cruijff. De prijs voor beste bestuurder ging naar Ronald Gorter, directeur van Fonds Psychische Gezondheid. De winnaars werden bekendgemaakt tijdens een feestelijke bijeenkomst in de Rode Hoed in Amsterdam. De verkiezing van de invloedrijkste personen in de Nederlandse goede doelenbranche wordt jaarlijks georganiseerd door FM.  Dit vakblad is gericht op bestuurders in de filantropische sector, waartoe naast goede doelen ook vermogensfondsen behoren. Volgens onderzoek van de VU gaat hierin jaarlijks zo’n 4,4 miljard euro om. De sector biedt werk aan duizenden mensen die als bestuurder, fondsenwerver of projectmedewerker actief zijn.

De winnaars zijn:

Categorie ‘Ambassadeurs’: 1.Floortje Dessing (o.a. Max Havelaar, Fair Trade en Rode Kruis); 2. Jaap van Zweden (Stichting Papageno); 3.Marco Borsato (War Child); 4.HKH Prinses Maxima (microkrediet); 5.Danny de Munk (De Zonnebloem); 6. Maarten van der Weyden (KWF Kankerbestrijding); 7.Natasja Froger (Astma Fonds); 8.Paul van Vliet (Unicef); 9.Lucille Werner (Revalidatie Fonds); 10.Monique van de Ven (Unicef).

Categorie ‘Filantropen’: 1.Loek van den Boog (Net4Kids); 2.Joop van den Ende (Van den Ende Foundation); 3.Pieter Geelen (Turing Foundation); 4.Familie Jansen Tweehoogachter (de kleingever); 5.Johan Cruijff (Johan Cruijff Foundation); 6.Fred Matser (Fred Foundation); 7.Dirk Kuyt (Dirk Kuyt Foundation); 8. Richard Krajicek (Richard Krajicek Foundation); 9. Familie De Rijcke (d.o.b. foundation); 10. Familie Brenninkmeijer (Stichting Porticus).

Categorie ‘Bestuurders’: Tevens overall-winnaar van de FM50 Award 2008: 1.Ronald Gorter (Fonds Psychische Gezondheid); 2.Jos Verhoeven (Start Foundation); 3. Dennis Karpes (Dance4Life); 4. Hans Stam (Hartstichting); 5.Louise van Deth (Natuur & Milieu/Stop Aids Now!); 6.Margot van Sluis (Fortis Foundation); 7.Jan Jaap de Graeff (Natuurmonumenten); 8.Michael Rutgers (Astma Fonds); 9.Marc van den Tweel (WNF); 10.Marijke van Eck (De Zonnebloem). Eervolle vermelding: Jamy Goewie (Child At Venture).

Categorie ‘Stakeholders’: 1.Fons van Rooij (WWAV); 2.Gosse Bosma (VFI); 3.Boudewijn Poelmann (Goede doelenloterijen); 4.Ramses Man (NGF, Delphi); 5.Marjan Sax (o.a. Donor Academy); 6.Theo Schuyt (VU); 7.Adri Kemps (CBF); 8.Bart Hartman (o.a. NGDT); 9.Sigrid van Aken (Goede Doelen Loterijen); 10.Martin Bauman (PWC)

Categorie ‘Mediacampagnes’: 1.Greenpeace – Rotsblokken-actie; 2.’Tikkie terug’ – HIER-campagne 40 beneficiënten Nationale Postcode Loterij; 3.’Witte Pool-campagne’ – WNF

Bureaus

Marketing

Economisch