Google schrapt radioreclameproject

16-02-2009 (10:06) - Media

Google schrapt een programma waarbij het probeerde radio-advertenties te verkopen. Adverteerders konden via Google sinds 2006, naast internetadverenties, ook eenvoudig zendtijd inkopen. Het programma is geen succes geworden, waardoor de stekker uit het project gaat. Het volgt kort op de beëindiging van het krantenadverentieprogramma, waarbij Google als tussenpersoon optrad voor online adverteerders die ook op papier wilden uitkomen. Het internetconcern verwacht een deel van de opgedane kennis te kunnen gebruiken om audio-advertenties in online radioprogramma’s te realiseren. Google nam in 2006 een bedrijf over dat techniek bezat waarop ‘Google Audio Ads’ baseerde. Het betaalde daar ruim 1,2 miljard dollar voor. Het schrappen leidt tot ontslagen; productmanager Susan Wojcicki stelt eufemistisch dat voor ‘veertig mensen geen nieuwe rol binnen Google te vinden zal zijn’.
 


IHT/Villamedia

Bureaus

Marketing

Economisch