Webshop Otto trekt zich na 46 jaar terug uit Nederland

Webshop Otto trekt zich na 46 jaar terug uit Nederland

04-08-2025 (13:39) - Economisch

Het Duitse e-commercebedrijf Otto trekt zich terug uit Nederland, meldt de Duitse vakkrant Lebensmittelzeitung. De webwinkel was ruim vier decennia actief op de Nederlandse markt. Op de Nederlandse website van Otto is inmiddels een ‘final sale’ begonnen.

Otto was jarenlang een bekende naam in de Nederlandse postorderwereld. Sinds de start in 1979 groeide het bedrijf uit van een klassiek postorderbedrijf met papieren catalogi tot een moderne online retailer. Begin jaren 2000 verschoof de focus steeds meer naar e-commerce, wat in 2010 resulteerde in een ‘online only’-strategie. Het bedrijf richtte zich daarbij op een breed assortiment in fashion, wonen en elektronica.

In 2023 kondigde Otto nog een fusie aan tussen de Nederlandse, Oostenrijkse en Zwitserse activiteiten, met het oog op schaalvoordelen. Nu blijkt echter dat de Otto Group haar focus volledig wil verleggen naar de Duitstalige markten.

Bij Otto Nederland werken momenteel zo’n 70 medewerkers. Over hun toekomst is vooralsnog niets bekendgemaakt.


Emerce.nl

Bureaus

Media

Marketing