HEMA wint bij Webby Awards

08-05-2008 (10:31) - Media

De Oscars voor het internet, de Webby Awards, kent ook dit jaar weer enkele Nederlandse winnaars. Mediabedrijf CCCP werd geëerd voor de HEMA-viral, de online campagne voor de nieuwe site van het warenhuis. De viral won eerder al een Lamp, een Spin Award en een Ad Tech Award, en is erg populair op  internet. Het Nederlandse bedrijf MediaCatalyst kreeg een publieksprijs met geldprijs voor de technisch vernieuwende site van de nieuwe Canon-fotocamera.
Een internetfilmpje van Eboman kreeg een Webby voor de beste online montage, volledig opgebouwd uit beelden die door anderen zijn opgestuurd en middels speciale software live gemixt kunnen worden. De Webby Awards zijn voor de 12e keer gehouden, met prijzen in liefst 150 categorieën. Er waren ruim tienduizend inzendingen uit zestig landen. De site van de New York Times was met acht Webbies de absolute winnaar van het evenement. Ze wonnen onder andere in de categorie 'beste nieuwssite'. Ook theonion.com en National Geographic vielen meerdere malen in de prijzen.

Bureaus

Marketing

Economisch