Hyves verder zonder WebAds
25-10-2007 (10:31) - Media
WebAds zal per 1 januari 2008 niet langer advertentieruimte op Hyves verkopen. Sinds eind 2005 verkochten zowel WebAds als Hyves advertenties op Hyves. ‘WebAds heeft altijd erg goed werk geleverd. Dankzij onze groei naar een uniek bereik van 4 miljoen Nederlanders per maand hebben we nu genoeg kritische massa om de verkoop zelf te doen. Bovendien denken we adverteerders en bureau’s het beste te kunnen bedienen met één aanspreekpunt dat concepten, partnerships en media sales integreert’, aldus Remco Bos, salesmanager van Hyves.Sinds de zomer werden Wilco Kaasenbrood, account director Adlink, en Remco Bos, commercieel manager van Talpa radio, als sales managers aangetrokken. In totaal bestaat het salesteam nu uit 9 man. Daarnaast kwam Yme Bosma over van Media Republic voor business development en partnerships. Gijs van der Klei blijft verantwoordelijk voor concepten voor adverteerders. ‘Hyves combineert een groot bereik met de grootste mogelijkheden voor targeting en een scala aan mogelijkheden voor integratie. We zijn er trots op dat we zo veel waarde kunnen creeeren voor adverteerders terwijl het belang van de Hyver voorop blijft staan, met als resultaat een rustige en kwalitatieve omgeving’, zegt Raymond Spanjar, medeoprichter Hyves.
Tjeerd Kooij, managing partner WebAds: ‘In de afgelopen jaren kon Hyves zich vooral richten op de ontwikkeling van het produkt, terwijl WebAds zich concentreerde op de advertentie exploitatie. Het is uiteraard erg jammer, maar een verwachte volgende stap in het groeiproces van Hyves dat zij de advertentie verkoop vanaf 1 januari 2008 helemaal zelf oppakken. We weten dat we niet ieder jaar over het zelfde portfolio kunnen beschikken en zijn daarom altijd bezig ons netwerk uit te breiden met nieuwe titels. Daarbij kijken wij zowel naar gevestigde namen als naar interessante nieuwkomers in de markt, zoals Hyves indertijd. Gelukkig gaan adverteerders en bureaus ook steeds meer af op onze ervaring.’