Live WK-commercial BNR
14-06-2010 (10:05) - Media
De oranjekoorts heeft nu ook echt toegeslagen bij BNR. Het nieuwsradiostation gaat iets unieks doen in Nederland. BNR presentator Prem Radhakishun en BNR-columnist en -voetbalgek Jan Roos doen een live en buitengewoon eigenzinnig radioverslag van de eerste WK wedstrijd Nederland – Denemarken. Tijdens dat verslag is BNR de eerste zender van Nederland die de ‘live read commercial’ brengt. Prem en Jan dragen tijdens de dode spelmomenten de sponsoren van het WK programma op geheel eigen wijze voor.
‘In de VS is het de normaalste zaak van de wereld dat tijdens de live verslaggeving van bijvoorbeeld honkbalwedstrijden de presentatoren kort en bondig de sponsoren vernoemen. Het integreren van het commentaar en de commerciële boodschappen door één en dezelfde sportpresentator is nieuw voor Nederland. Het zal even wennen zijn”, aldus hoofdredacteur Paul van Gessel. ‘Het is een vorm die we overigens nooit op onze nieuwsprogramma’s zullen loslaten, maar exclusief inzetten tijdens dit WK-sportverslag.’
Met het live lezen van commercials laat BNR wederom zien dat het innovatieve radio maakt en zich durft te onderscheiden in het vlakke radiolandschap. Deze nieuwe manier van radio maken wordt door de luisteraar iedere maand meer gewaardeerd, zo is te concluderen uit de stijgende luistercijfers van BNR volgens onderzoeksbureau Intomart GfK,
Het eigenzinnige live verslag van Nederland – Denemarken is vanmiddag te beluisteren van 13.30 uur – 15.30 uur op BNR Nieuwsradio, in de Randstad te ontvangen op 100.1 FM. Kijk voor overige frequenties en terugluisteren op www.bnr.nl