Luistercijfers Radio 538, 10, Veronica en 100%NL

22-06-2021 (13:37) - Media

De radiozenders van Talpa Network en 100%NL laten in de periode april-mei 2021 een groei zien in de commerciële doelgroep 20-49 jaar.

Radio 10 stond in april-mei 2021 voor de zevende periode op rij in de top-3 van Nederland binnen de doelgroep 10+. Het middagprogramma ‘Somertijd’ van Rob van Someren behaalde deze meetperiode het marktleiderschap in de belangrijke kerndoelgroep 30-59 jaar. Het programma wist 14,8% marktaandeel op te halen.

538 kleurde in de periode april-mei volledig oranje. Er werd '538 Koningsdag' gevierd met optredens vanaf unieke locaties door heel Nederland en het station kondigde als partner van de KNVB de eerste winactie voor tickets van de groepsfase van het EK aan. Dit resulteerde in een groei van 3% in de commerciële doelgroep 20-49 jaar, ten opzichte van de vorige meetperiode (mrt-apr ’21).

Sky Radio bereikte voor de elfde keer op rij de meeste vrouwen in Nederland.
 
Radio Veronica is gestegen naar 6,1% in de doelgroep 20-49 jaar.
 
Het marktaandeel van 100%NL is gestegen naar 4,2% in dezelfde periode, waar vorig jaar het marktaandeel nog op 3,9% lag.

 


Bureaus

Marketing

Economisch