Mediahuis wint live pitch met concept ‘Geluksvogels’ tijdens Branded Content Event 2025

Mediahuis wint live pitch met concept ‘Geluksvogels’ tijdens Branded Content Event 2025

11-04-2025 (11:38) - Media

Creativiteit en pitchvaardigheden zijn essentieel voor MHX, de creatieve studio van Mediahuis en dat bezorgde het team van Mediahuis dit jaar voor de derde keer een posiumplaats tijdens het Branded Content Event 2025, na eerdere overwinningen in 2019 met de pitch voor BMW en in 2023 met hun 'Bever Reused'-concept voor Bever.

Op het evenement presenteerden Mediahuis, AM Beyond en iO hun ideeën aan het publiek en het team van opdrachtgever ANWB Wegenwacht. Mediahuis ging er met de overwinning vandoor.

Het Branded Content Event is een jaarlijks terugkerend evenement waar content marketing professionals zich laten inspireren door de laatste trends en ontwikkelingen in branded content. Een belangrijk onderdeel van dit evenement is de live pitch, waarbij drie bureaus/exploitanten hun branded content-ideeën en mediaplannen presenteren. De jury koos Mediahuis als winnaar vanwege hun creatieve en veelbelovende aanpak.

Geluksvogels

In 2025 draait alles om creativiteit, emotie én efficiëntie. Het concept van Mediahuis, Geluksvogels, richt zich op de doelgroep van 25 tot 40 jaar – de zogenaamde ‘pechgeneratie’. Deze generatie, die vaak worstelt met de dagelijkse uitdagingen van het leven, wordt op een vernieuwende manier aangesproken. Het concept biedt deze ‘pechvogels’ de kans om een gratis eerste jaar Wegenwacht-lidmaatschap te ontvangen, waardoor ze zich geen zorgen meer hoeven te maken over pech onderweg. Zo worden ze dus ineens geluksvogels. Met het concept wordt slim ingespeeld op een van de barrières van de doelgroep om geen Wegenwacht-abonnement af te sluiten: het idee dat pech hen niet overkomt. Dit wordt op een luchtige manier weerlegd door te laten zien dat pech juist heel alledaags is. Door gebruik te maken van bestaande middelen en kanalen zoals branded content, social media, OOH en video ontwikkelde Mediahuis een concept dat kosteneffectief is en perfect aansluit bij de huidige tijdgeest. Door herkenbare pechsituaties te combineren met een flinke dosis humor, werden impactvolle uitingen gecreëerd die direct aanspraken.

"De jury roemde de doelgroepkeuze en sympathieke aanpak door alledaagse dingen dichtbij elkaar te brengen. 'De strategie, fun en category entry point (CEP) werden goed gecombineerd.'
 


Bureaus

Marketing

Economisch