Nominaties Grand Prix Customer Media bekend
15-10-2013 (09:18) - Media
Veertig juryleden hebben zich gebogen over de 147 cases die gebruikers en producenten van customer media hebben ingezonden. Daar zijn 52 projecten uit geselecteerd die als genomineerden meedingen naar de 17 awards die op 21 november zullen worden uitgereikt.
De jury was onder de indruk van het aantal inzendingen en het hoge niveau van de meeste projecten. Hoewel effectiviteit nog niet altijd voldoende wordt gemeten, onderscheiden veel projecten zich door slimme strategie, conceptuele aanpak, inhoudelijke kwaliteit en bijzonder design. Vooral dit laatste valt op. Steeds meer gebruikers van customer media begrijpen dat authenticiteit en onderscheidendheid belangrijk zijn om effectief te communiceren.
De nominaties zijn als volgt verdeeld:
Categorie Business to Employee Print
1. Dichtbij, opdrachtgever PostNL, bureau Kris Kras Design
2. Jij&UWV, opdrachtgever UWV, bureau vdbj_
3. Morgen, opdrachtgever ABN/AMRO Bank N.V., bureau Proof Reputation
4. 24/7, opdrachtgever De Nationale Politie, bureau Maters & Hermsen
Categorie Business to Employee Crossmedia
1. Team, opdrachtgever C1000, bureau Scripta Media
2. Morgen, opdrachtgever ABN/AMRO Bank N.V., bureau Proof Reputation
Categorie Business to Business Print
1. Netwerk magazine, opdrachtgever Enexis, bureau Scripta Media
2. Scoop, opdrachtgever SD Worx, bureau Het Salon
3. Prikkels, opdrachtgever Cultuurcompagnie Noord-Holland, bureau Plein C
Categorie Business to Business Digitaal
1. Brabant Magazine, Provincie Noord-Brabant, bureau DutchGiraffe | Digital Creatives
Categorie Business to Business Cross media
1. Securitas, opdrachtgever Securitas, bureau LVB Networks
2. Drive, opdrachtgever LeasePlan Nederland, bureau Pelican Custom
Categorie Business to Consumer print
1. Ça Va, opdrachtgever CM , bureau Het Salon
2. Doe Mee!, opdrachtgever MEE Nederland en 20 regionale MEE-organisaties, bureau MOOI MAG
3. Bijenkorf Inspiration Magazine, opdrachtgever De Bijenkorf, bureau Solar Initiative
Categorie Business to Consumer digitaal
1. My Renault, opdrachtgever Renault Benelux, bureau Headoffice BE
2. Intratuin Hoevideo, opdrachtgever Intratuin, bureau LVB Networks
3. KLM iFly, opdrachtgever KLM, bureau Born05
Categorie Business to Consumer Crossmedia
1. Het Beste Zorgidee van Nederland, opdrachtgever ONVZ Zorgverzekeraar, bureau LVB Networks
2. Eigentijd, opdrachtgever Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW), bureau ZB Communicatie & Media
3. Dichterbij, opdrachtgever Rabobank Nederland, bureau MediaPartners Group
4. UWV Perspectief, opdrachtgever UWV, bureau MediaPartners Group
Categorie Lancering van het jaar
1. Jumbo Foodmarkt Magazine, opdrachtgever Jumbo Supermarkten, bureau Label
2. DWDD Magazine, opdrachtgever VARA – De Wereld Draait Door, bureau Born05
3. 24/7, opdrachtgever De Nationale Politie, bureau Maters & Hermsen
Categorie Eenmalig
1. Gasunie Bouwt, opdrachtgever Gasunie, bureau iWink
2. Rembrandt, opdrachtgever Stichting Rembrandt op Reis, bureau Pelican Custom
3. Syntens Innovatiecentrum Jaarverslag 2012 A-Z, opdrachtgever Syntens Innovatiecentrum, bureau Scripta Media
4. Mobile Matters, opdrachtgever Decom, bureau Decom en Stapel
Categorie Redactioneel Format
1. 24/7, opdrachtgever De Nationale Politie, bureau Maters & Hermsen
2. Jij&UWV, opdrachtgever UWV, bureau vdbj_
3. Amore, opdrachtgever Thomas More Hogeschool, bureau Stapel Magazinemakers
4. Coop Keukentafelgids, opdrachtgever Coop Supermarkten, bureau Totalspiel Authority media
5. Morgen, opdrachtgever ABN/AMRO Bank N.V., bureau Proof Reputation
Categorie Portretfotografie
1. 24/7, opdrachtgever De Nationale Politie, bureau Maters & Hermsen
2. UWV Magazine, opdrachtgever UWV, bureau MediaPartners Group
3. Wijzer, opdrachtgever Rabobank Nederland, bureau MediaPartners Group
Categorie Beste Design
1. What’s Next, opdrachtgever Sappi Fine Paper Europe, bureau John Brown Media
2. Amore Magazine, opdrachtgever Thomas More Hogeschool, bureau Stapel Magazinemakers
3. L’OR EspressO EXPRESS Magazine, opdrachtgever Douwe Egberts, bureau Born05
4. WPG Uitgevers Jaarverslag, opdrachtgever WPG Uitgevers, bureau Scripta Media (41)
Speciale prijzen
Beste strategie
1. Prikkels, opdrachtgever Cultuurcompagnie Noord-Holland, bureau Plein C
2. Ethias Welcome Magazine, opdrachtgever Ethias, bureau Head Office BE
3. iFly, opdrachtgever KLM, bureau Born05
Meest creatieve customer medium
1. Amore, opdrachtgever Thomas More Hogeschool, bureau Stapel Magazinemakers
2. Jij&UWV, opdrachtgever UWV, bureau vdbj_
3. What’s Next, opdrachtgever Sappi Fine Papaer Europe, bureau John Brown Media
Beste inhoudelijke kwaliteit
1. Doe Mee, opdrachtgever MEE Nederland en 20 regionale MEE-organisaties, bureau MOOI MAG.
2. Jij&UWV, opdrachtgever UWV, bureau vdbj_
3. 24/7 opdrachtgever De Nationale Politie, bureau Maters & Hermsen
Meest effectieve customer medium
1. Ethias Welcome Magazine, opdrachtgever Ethias, bureau Head Office BE
2. Ça Va, opdrachtgever CM , bureau Het Salon