NPO maakt reclame voor zichzelf
15-06-2010 (09:50) - Media
Bijna driekwart van de Nederlanders vindt onafhankelijke journalistiek noodzakelijk. Zeven op de tien Nederlanders kijken bij groot nieuws naar de publieke omroep, bij 88 procent van de Nederlanders raakt muziek een gevoelige snaar en 99 procent vindt lachen gezond.
Deze door Synovate gepeilde wetenswaardigheden maken deel uit van de nieuwste campagne van de Nederlandse Publieke Omroep, de NPO, die tijdens het WK voetbal te zien en te horen is op radio en tv. Vijftig bekende presentatoren – van Sipke Jan Bousema tot Eva Jinek en van Paul Witteman tot Claudia de Breij – doen mee: 'De publieke omroep vertelt jouw verhaal'.
De campagne wordt uitgezonden op de plek waar normaal programma's worden gepromoot en is een idee van de NPO en de omroepen; alle sterren doen belangeloos mee. Zo moet de publieke omroep dichter bij de mensen komen en moet die mensen duidelijk worden wat er met hun belastinggeld gebeurt: programma's maken.