‘Opzegintentie daalt dankzij digitaal nieuws’

27-11-2013 (08:08) - Media

De dagbladen van Wegener Media bieden hun abonnees sinds kort digitale extra’s. Het nieuwsabonnement omvat naast de krant nu ook onbeperkt toegang tot al het digitale nieuws: de E-paper (online & tablet apps), iPad- en smartphone nieuws apps. 
 
Een week na de marktintroductie bij de laatste Wegenertitel heeft meer dan 26 procent van het totale abonneebestand zich aangemeld voor toegang tot het digitale nieuws.
 
Eind juni 2013 werd gestart met een pilot bij Brabants Dagblad. Op basis van deze ervaringen zijn producten en de campagne geoptimaliseerd voor uitrol bij de overige zes titels van Wegener. Doelstelling is om voor het eind van dit jaar 30% registraties onder abonnees te hebben gerealiseerd. Eén week nadat de laatste titel live ging, staat de teller al op ruim 26%. De campagne loopt door tot eind 2013.
 
De marktintroductie campagne bestaat primair uit advertenties in eigen dagbladen en op de nieuwssites, aangevuld met een e-mail campagne. Voor de start van de campagne waren ca. 37.000 abonnees geregistreerd voor één of meer digitale nieuwsproducten. Sinds de campagne zijn hier al ruim 139.000 abonnees bijgekomen. Het aantal registraties neemt momenteel per dag nog steeds met bijna 2.000 toe.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch