RTL adverteert op nieuwe wijze
23-02-2009 (10:36) - Media
RTL Nederland lanceert een nieuwe vorm van online adverteren: de 'in-video overlay'. Hierbij wordt tijdens het afspelen van videocontent op de sites van RTL Nederland, zoals bijvoorbeeld 'RTL Gemist', een reclameboodschap kort in beeld getoond. Consumenten kunnen vervolgens ter plekke doorklikken naar informatie van de adverteerder, zonder iets van de videocontent te hoeven missen. Deze pauzeert namelijk totdat de consument de video weer hervat.
Eerste adverteerder die deze nieuwe vorm toepast is Vodafone, die hun campagne 'Mobiel Werken' de komende periode inzet op de sites van 'RTL Z' en 'Mijn Tent Is Top'. In deze campagne worden op ludieke wijze de voordelen van mobiel werken voor de zakelijke doelgroep toegelicht. De link met 'RTL Z' en 'Mijn Tent Is Top', waarin de zakelijke ondernemer centraal staat, was dan ook snel gelegd. Na een teasende streamspot komt, na 15 à 20 seconden getoonde content, de 'in-video overlay,' als een banner onder in beeld tevoorschijn. Deze uiting verdwijnt automatisch weer na tien seconden, maar is ook zelf weg te klikken en dus erg gebruikersvriendelijk.
Bert Habets, CEO RTL Nederland: ‘Vodafone was op zoek naar nieuwe mogelijkheden met betrekking tot online video en heeft diverse aanbieders gevraagd een voorstel te doen. RTL Nederland is deze uitdaging aangegaan en heeft in overleg met het online bureau van Vodafone, Blue Mango, de 'in-video overlay' vormgegeven en op RTL Gemist geïmplementeerd. We zijn erg trots op dit innovatieve concept en zijn erg benieuwd naar de resultaten.’