RTL pakt boodschappers in

02-05-2008 (10:52) - Media

RTL Nederland is voor het eerst sinds maanden weer marktleider in de doelgroep boodschappers van 20 – 49 jaar. De organisatie negeerde de doelgroep in haar uitingen naar de pers, nadat RTL het marktleiderschap was kwijtgeraakt. Nu stuurt RTL een persbericht uit om de (voorlopige) aandelen van april te melden.
Uit het persbericht: 'Marktleider RTL Nederland heeft afgelopen maand een gezamenlijk zenderaandeel van 32,6 procent in de doelgroep 20 - 49 jaar bereikt. In april van het vorig jaar was dit nog 27,5 procent. In deze doelgroep kwamen de publieke omroepen niet verder dan 27,5 procent en bereikte de SBS Groep 26,6 procent.'
Tegelijkertijd maakt SBS bekend dat de SBS-groep ‘meer dan uitstekend heeft gepresteerd’ in april 2008. De drie tv-zenders haal-den een gezamenlijk marktaandeel van 26,6% in de bovengenoemde doelgroep en tekenden hiermee voor de beste aprilmaand ooit. Vorig jaar april haalde de SBS-groep nog een marktaandeel van 24,6%. Veronica tekende ook voor de beste aprilmaand ooit en eindigde op 6,7%. SBS 6 presteerde maar liefst 1,7 procentpunt hoger dan april 2007 en sloot de maand af met een marktaandeel van 12,6%. NET 5 scoorde nog niet zo hoog in 2008 en behaalde een marktaandeel van 7,3%.
Bron: Medialog

Medialog

Bureaus

Marketing

Economisch