RTL snoeit in entertainment-tak

23-10-2013 (08:21) - Media

RTL Nederland is voornemens om de live entertainment-tak te reorganiseren. Het voorstel is onder advies van de Ondernemingsraad. Bij deze reorganisatie zal ook een aantal banen verloren gaan. 
 
Er is een forse krimp ontstaan op de gehele live entertainment markt door het teruglopen van consumentenuitgaven. Daarnaast staan grote bestaande merken in de markt onder druk en nieuwe initiatieven komen niet van de grond. Deze ontwikkelingen hebben grote invloed op de live entertainment-activiteiten van RTL Nederland. Zowel vorig jaar als dit jaar zijn grote verliezen geleden. 
 
Matthias Scholten, directeur Content van RTL Nederland: ‘We hebben twee jaar lang geïnvesteerd in onze live entertainment-activiteiten, omdat we geloven in de strategie van vier elkaar versterkende en aanvullende pijlers: tv, digital, live entertainment en ventures. De forse verliezen in combinatie met de markt die onder druk staat, heeft ons doen besluiten om de organisatie aan te passen om continuïteit te waarborgen.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch