Sanoma publiceert bevindingen MobileTracker Onderzoek

25-11-2013 (08:49) - Media

De eerste resultaten uit het effectiviteitsonderzoek naar mobiele advertentiecampagnes van Sanoma, GroupM en MeMo² zijn door de partijen naar buiten gebracht. Na vier cases op het NU.nl mobiele platform te hebben onderzocht blijkt dat de herkenning van de advertenties zeer hoog is (gemiddeld 66 procent ten opzichte van online display benchmark 32 procent) en de campagnes goed worden gewaardeerd (gemiddeld rapportcijfer 6,5 t.o.v. benchmarkcijfer 5,9). 
 
Een hoge contactfrequentie verhoogt de herkenning van de advertentie en opvallend is dat de irritatiegraad daarbij niet significant toeneemt. Daarnaast droegen de onderzochte campagnes bij aan de realisatie van merkdoelstellingen van de adverteerders en hadden de creaties over het algemeen een hoge tot zeer hoge impact. 
 

‘De resultaten leren ons veel over wat belangrijk is in de creatie en de functionaliteit van de advertentie uiting. Zo zagen we terug in één van de cases dat het één op één doorzetten van een online campagne naar mobiel minder effectief is. Daarnaast blijkt dat een mobiele campagne goed werkt voor de branding. Ook op de ratio scoorden de campagnes goed waarbij de boodschap duidelijk en geloofwaardig overkwam’, aldus Victor Beerthuis, sales manager Mobile Sanoma. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch