Webads doet ook Wegener

20-01-2010 (09:42) - Media

Met de recent gestarte samenwerking tussen WebAds Interactive Advertising en Wegener Dagbladen heeft WebAds een forse uitbreiding gerealiseerd van haar digitale dagbladenaanbod. WebAds was al een van de grootste aanbieders van advertentieruimte rondom online nieuwsmedia in Nederland. Door de toevoeging van Wegener aan het netwerk van WebAds is het unieke bereik per maand verdubbeld. Daarmee heeft WebAds het grootste online nieuwsplatform gecreëerd na nu.nl. Maandelijks kunnen nu ruim 4 miljoen mensen worden bereikt. WebAds biedt zo een ‘rondje digitale dagbladen’ met een groot concurrerend bereik en een hoog aanvullend bereik op zowel nu.nl als Telegraaf.nl. Het nieuwsplatform van WebAds bestaat uit een bundeling van hoogwaardige landelijke en regionale digitale dagbladsites. Daarmee is voor adverteerders een interessant platform ontstaan, omdat regionale media een sterke binding kennen met hun nieuwsconsumenten die vaak zeer betrokken zijn bij het nieuws in hun regio.

Tjeerd Kooij, managing partner WebAds: “In het afgelopen jaar hebben wij ons nieuwsplatform sterk uitgebreid. De toevoeging van Wegener Dagbladen maakt ons netwerk tot het op een na grootste online nieuwsplatform van Nederland. Dat is voor adverteerders zeer relevant. De sterke binding van nieuwsconsumenten aan hun regionale online dagbladen zorgt ervoor dat zij deze websites vaak en intensief bezoeken. Daarmee zorgt het nieuwsplatform voor een snelle bereik- en contactfrequentie-opbouw. Uit recent onderzoek weten we bovendien dat advertenties in een redactionele omgeving veel beter worden waargenomen dan advertenties op andere plaatsen. Het bezoek aan redactionele pagina’s is ook veel langer dan gemiddeld. Het gaat immers om een echt geïnteresseerd publiek.”
 


Bureaus

Marketing

Economisch