Wie is nu ‘de blogger’?

12-06-2015 (07:24) - Media

Het cliché dat blogs alleen door jonge meisjes worden gelezen wordt nu ontkracht: 80,4% van de lezers is tussen de 20 en 35 jaar oud. 
 
Meer dan de helft van alle bloggers wil graag zijn brood verdienen met zijn blog, blijkt uit het bloggersonderzoek dat bureau Cherry Picker uitvoerde onder 206 Nederlandse bloggers. De resultaten werden tijdens de eerste editie van het Cherry Picker #Storymakers event waar ruim 130 bloggers en 30 brands bij elkaar kwamen gepresenteerd.
 
Om het bij velen nog onbekende bloggerslandschap beter in kaart te brengen, voerde Cherry Picker gedurende de maanden april en mei een onderzoek uit onder 206 Nederlandse bloggers met uiteenlopende passies. Van travel en food tot interieur. 
 
De meeste deelnemende blogs (80%) zijn tussen de nul en vijf jaar oud. 20% van de bloggers blogt al meer dan vijf jaar en de gemiddelde blog bestaat nu 2 jaar. Iets meer dan de helft van alle blogs (55%) heeft minder dan 15.000 unieke bezoekers per maand. 
 
Ruim één derde (35%) trekt 15.000-100.000 unieke bezoekers per maand en zo’n 10% meer dan 100.000. Van alle deelnemers bleek 85% vrouw te zijn. Leeftijden liepen uiteen van 19 tot 61 jaar, met een gemiddelde leeftijd van 31 jaar. Het onderzoek bestond uit een online survey met 27 meerkeuzevragen en 1 shout-out. In het onderzoek werden bloggers gedefinieerd als online influencers die vanuit hun persoonlijke ervaringen en op persoonlijke titel content maken.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch