Moeiteloos in de Media maakt PR toegankelijk voor alle ondernemers
Marieke Wijnmaalen (35) en Anna Maria Kooistra (40), de directie van PR-bureau Media Tornado, heeft het praktijkgerichte concept Moeiteloos in de Media gelanceerd. Hiermee kunnen (kennis)ondernemers en creatieven met een eigen ontwikkeld product PR-specialist worden van hun bedrijf.
Het PR-trainingsprogramma biedt een praktische en persoonlijke aanpak voor ondernemers om te leren hoe ze hun merk, product of expertise onder de aandacht brengen van klanten en media. Voor ondernemers die geen tijd hebben om zelf hun publiciteit te verzorgen is er een uitbestedingstraject.
Groeien door PR
Het inzetten van een specialistisch PR-bureau is voor veel zelfstandig ondernemers financieel niet haalbaar. Dit terwijl deze vorm van aandacht onmisbaar is om ambities waar te maken, expertstatus en merkvertrouwen onder potentiële klanten te laten groeien. Met het online trainingsprogramma leren ondernemers de meest effectieve manier om free publicity toe te passen in hun business.
De training bestaat uit veel praktijkvoorbeelden, zoals wat nieuws is en hoe je het maakt, hoe je een sterke pitchmail opstelt en contact legt en onderhoudt met pers. Het programma is opgezet met oog op resultaat, voor zowel startende ondernemers als ondernemers die al jarenlang bouwen aan hun bedrijf.
Bedenkers
De bedenkers achter Moeiteloos in de Media, Marieke Wijnmaalen en Anna Maria Kooistra zijn sinds 2017 eigenaar van Media Tornado, het PR-bureau dat al sinds jaar en dag actief is in de entertainmentindustrie en werkt met klanten als Afrojack, The Pokémon Company, Cartoon Network, Koninklijke Jumbo en streamingdiensten als Hayu. Met Moeiteloos in de Media maken ze een nieuwe stap.