Internationale erkenning voor Blue Tire-campagne Swapfiets

21-12-2021 (16:27) - Prijzen

Na de overwinningen tijdens de Tour de France, sleept de spraakmakende campagne met de blauwe banden van Swapfiets nu de nodige vakprijzen binnen. Zo zijn de inspanningen van Swapfiets, Team Jumbo-Visma en Vittoria afgelopen week bekroond met een European Excellence Award (EEA) in de categorie Sports & Lifestyle. Daarnaast is 'The Blue Tire' ook genomineerd voor een European Sponsorship Award én staat het op de shortlist van de SponsorRingen in de categorie sport.
 
De (inter)nationale erkenning is een kers op de taart na de internationale exposure die het creatieve sports marketing bureau TDE deze sportzomer behaalde in samenwerking met de lokale teams en bureaus van Swapfiets in Europa.
 

European Excellende Award

De vakjury van de EEA beoordeelde de campagne, in samenwerking met creatief bureau TDE, als beste van 5 kanshebbers in de categorie Best Sport & Lifestyle campaign. In de campagne staat het partnership tussen Team Jumbo-Visma en Swapfiets centraal, geïllustreerd door de iconische blauwe band. Die verovert niet enkel de straten van Europese steden, maar werd deze zomer ook onderdeel van het Tour de France peloton. Deze unieke zet, mede mogelijk gemaakt door het wielerteam en bandenleverancier Vittoria, werd aangekleed met een 360-graden campagne voor maximale aandacht. Het zorgde er ook nog eens voor dat één van de langgekoesterde wensen van de Swapfiets-oprichters werkelijkheid werd; een Delfts-blauwe fietsband in de grootste wielerwedstrijd ter wereld.
 

SponsorRingen

De SponsorRing / SpecialismeRing (voor het eerst uitgereikt in 2001) is een prijs die jaarlijks wordt toegekend en die bedoeld is als erkenning voor geslaagde sponsoring in Nederland. De campagne van Swapfiets staat op de shortlist voor de categorie Sport. De winnaars worden in het eerste kwartaal van 2022 bekendgemaakt.