Relaunch Clean Beauty assortiment Marie-Stella-Maris

Relaunch Clean Beauty assortiment Marie-Stella-Maris

22-07-2022 (09:30) - Sustainable

Marie-Stella-Maris lanceert in september een volledig Clean Beauty assortiment: hand care en body care producten met zo natuurlijk mogelijke ingrediënten, waarvan tenminste 96% van natuurlijke oorsprong. Naast de drive om haar sociale impact te blijven vergroten, zet het merk zich in om haar milieu-impact te verkleinen. De nieuwe producten zijn lokaal geproduceerd, 100% vegan en geformuleerd met effectieve en milieuvriendelijke ingrediënten. 
 
Vanaf september zijn alle verzorgingsproducten van de hand, body en hair care formules samengesteld uit ingrediënten, van ten minste 96% natuurlijke oorsprong. Door het selecteren van natuurlijke ingrediënten kiest het merk voor een duurzamere toekomst.
De natuurlijke ingrediënten zijn onder meer  aan shea butter, amandelolie en hazelnootolie en er zit niets in de formules dat er niet in thuis hoort. Alle producten zijn vrij van (water)vervuilende microplastics, SLS, SLES, parabenen, siliconen en petrochemische ingrediënten en worden in Nederland geproduceerd en zijn 100% vegan. De nieuwe glazen verpakkingen zijn refillable glazen flessen die in Europa zijn geproduceerd en zijn 30% lichter in gewicht. Hierdoor wordt materiaal bespaard en vermindert het merk de CO2 uitstoot.
 
Met deze relaunch van het volledige care assortiment lanceert het merk naast een hand care assortiment ook een body care lijn. Marie-Stella-Maris speelt hiermee in op de wensen van de consument; met verschillende huidtypes en behoeften voor de optimale verzorging. De clean glazen hand care verpakkingen kun je eindeloos hergebruiken door gebruik van de handige refill verpakkingen.
 

Clean Water, Clean Beauty

Marie-Stella-Maris streeft naar schoon (drink)water en hygiëne voor iedereen, wereldwijd. Sinds de oprichting in 2011, doneert het merk structureel een deel van haar omzet aan duurzame ‘clean water’ projecten. Naast de drive om haar sociale impact te blijven vergroten, zet Marie-Stella-Maris zich in om haar milieu-impact te verkleinen. Het is de missie van Marie-Stella-Maris om het water zo min mogelijk te vervuilen en haar producten zo sustainable en lokaal mogelijk te produceren. De lancering van het ‘Clean Beauty’ assortiment is dan ook een belangrijke stap voor het Nederlandse lifestyle merk.
 
Mieke van Engelen (Head of Innovation); “Bij Marie-Stella-Maris draait het om ‘well- considered design’. Met onze clean beauty producten willen we consumenten helpen hun gezonde lifestyle door te voeren in hun beauty routine. We blijven de keten verduurzamen en voegen geen onnodige ingrediënten toe. ‘Less is more’ bij Marie-Stella-Maris, niet alleen in ons design. Clean Water, Clean Beauty is een startschot voor vele lanceringen en innovaties die nog komen gaan. Altijd vanuit onze merkessentie ‘Designed to Care’, waar het in onze kern om draait.”