Enterprise Bot lanceert chatbot die vragen over coronavirus beantwoordt

31-03-2020 (12:35) - Tech

Enterprise Bot heeft een chatbot ontwikkeld die vragen over het coronavirus beantwoordt. De Nederlandstalige corona Q&A chatbot is vanaf donderdag 2 april beschikbaar voor bedrijven en overheidsinstanties. De digitale gesprekpartner kan kosteloos worden ingezet door serviceafdelingen die worden overspoeld door een grote hoeveelheid consumentenvragen.
 
De chatbot geeft via een pop-up venster antwoord op vragen over symptomen, behandelingen of richtlijnen die voor het virus gelden en baseert zijn antwoorden op de informatie die door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en het RIVM zijn verstrekt. De chatbot is verkrijgbaar in het Nederlands, Duits en Engels.
 

Webinar

Friso Aukes, de Nederlandse vertegenwoordiger van Enterprise Bot: ‘Het duurt twee dagen voor de virtuele assistent live staat en deze kan kosteloos in de huisstijl van de organisatie worden aangeleverd.’ Enterprise Bot biedt geïnteresseerden op 2 april, vlak voor de livegang om 15.00 uur, een Engelstalige webinar aan die laat zien hoe medewerkers de chatbot kunnen gebruiken. Aanmelden kan via deze link.
 
Enterprise Bot is een Zwitserse startup in de techsector die gespecialiseerd is in chat-, email- en voicebots dat via kunstmatige intelligentie (AI) de manier waarop we met bedrijven praten, probeert te veranderen. Het klantenbestand bestaat uit onder meer AfterPay, Generali, Six Payment Services en Nederlandse openbaar vervoerders.