Traffic Builders biedt gratis Cookie Impact Tool aan
22-06-2021 (14:55) - Tech
Vanaf 2022 verdwijnen third-party cookies. Wat is de impact daarvan voor adverteerders, bedrijven en marketeers? En hoe zorgen we voor een goede transitie naar dit tijdperk? Traffic Builders heeft de gratis Cookie Impact Tool ontwikkeld, die binnen enkele seconden het effect van dit tijdperk voor bedrijven in kaart brengt.
Veel cookies zijn vanaf 2022 onbruikbaar, waardoor adverteerders en marketeers naar de Cookieless Era gelanceerd worden. Voor adverteerders en marketeers betekent dit dat 80% van de data die nu nog inzichtelijk is, in 2022 niet langer beschikbaar zal zijn. Dit heeft enorme impact op marketing zoals we die momenteel kennen. Uit de DDMA Barometer 2021 blijkt slechts 9% gereed te zijn voor de cookieless world. Daarom heeft Traffic Builders een tool ontwikkeld die met één druk op de knop de impact duidelijk maakt, om bedrijven zo goed mogelijk voor te bereiden.
Game-changing veranderingen op browserniveau
In 2022 vinden een aantal game-changing veranderingen plaats op browserniveau. Nagenoeg alle third-party cookie-informatie verdwijnt. Er wordt verwacht dat browsers de levensduur van first-party cookies verkorten van 30 dagen tot 24 uur. Deze informatie is bij veel browsers, zoals Google Chrome, nu nog 30 dagen beschikbaar. Vanaf 2022 zal dat ingrijpend veranderen. Apple was met Safari de eerste die de standaard levensduur van cookies verkortte naar één dag. Om het speelveld gelijk te trekken met Big Tech-tegenhangers wordt ook verwacht dat Google Chrome – in Nederland demeest gebruikte browser – de levensduur van first-party cookies zal verkorten van 30 dagen tot 24 uur.
Cookieless Era
De 'Cookieless Era' is een van de grootste veranderingen in de geschiedenis van marketing. Bedrijven moeten op zoek naar een andere aanpak om inzicht in data te behouden en vertrouwde marketingactiviteiten uit te kunnen blijven voeren. Om de impact van de Cookieless Era voor een bedrijf te weten te komen, heeft Traffic Builders een gratis tool ontwikkeld: de Cookie Impact Tool. Binnen enkele seconden brengt deze tool het effect van de Cookieless Era voor een bedrijf in kaart. Digital Marketingbureau Traffic Builders is expert en heeft alles in-house om bedrijven bij te staan in dit nieuwe tijdperk. Van roadmap en Cookie Impact Tool tot handboek en strategisch advies op maat.