Shampoo Bars en Hema pakken Friends of Search Award
Vandaag zijn de winnaars van de Friends of Search Awards 2024 bekend gemaakt. In de categorie 'Beste SEA' (PPC) ging Shampoo Bars er met de overwinning vandoor. In de categorie 'Beste SEO' versloeg HEMA de concurrentie.
Bij het beoordelen van de inzendingen keek de jury naar hoe de cases zich onderscheiden door helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord gebruik van data. De jury bestaat uit twee internationale teams van onafhankelijke SEO- en PPC-experts.
Duidelijke missie
De jury vindt de campagne van Shampoo Bars de beste PPC-case van het jaar vanwege zijn bewonderenswaardige missie en strategische uitmuntendheid. Met als kernmissie het verminderen van het gebruik van plastic, hebben ze niet alleen een hoger doel gesteld voor hun merk, maar ook diepe betrokkenheid getoond bij hun publiek op milieuniveau.
Frederick Vallaeys, voorzitter van de SEA-jury, vertelt: "De Shampoo Bars-campagne toont aan dat met een duidelijke milieumissie en innovatieve tactieken opmerkelijke resultaten haalbaar zijn, zelfs met een bescheiden budget."
Meer dan tekst
Op basis van slim gebruik van data, slaagde HEMA's creatieve organische multi-channel videomarketingstrategie erin om toprankings te behalen op TikTok en YouTube. Barry Adams, voorzitter van de SEO-jury: "De jury vond de gerichtheid van HEMA op opkomende zoekplatforms met videomateriaal zeer innovatief en creatief. De uitvoering was van topklasse, met uitstekende resultaten op videokanalen en organische zoekopdrachten. Een sterke campagne die veel waarde opleverde en laat zien dat zoekresultaten meer moeten zijn dan alleen tekstinhoud op webpagina's."