50 bureaus op 50 bussen succes

15-12-2009 (10:14) - Bureaus

Buspassagiers zittend op het toilet of de bus als rijdend vriesvak. Dit zijn enkele opvallende reclame-uitingen die tot het eind van dit jaar op 50 bussen in heel Nederland zijn te zien. Aanleiding is de tweede editie van het CBS Outdoor Adoptieplan. De ACDN riep bureaus in mei dit jaar op de creatieve grenzen op te zoeken met een nieuw outdoorproduct: Sideview XL, ofwel de zijkant van een bus. Vijftig bureaus gaven aan de oproep gehoor en hebben een bus 6 maanden lang geadopteerd. Het Adoptieplan leverde ook dit jaar weer opvallende én prijswinnende reclamecampagnes op.

De productvorm Sideview XL beslaat de zijkant van de bus tussen de wielkasten. Dit bleek dan ook een populair uitgangspunt voor creatieven te zijn. Zo zag het bureau van Häagen-Dazs hier een rijdend vriesvak in. Aad Kuijper, voorzitter ADCN: ‘Mijn persoonlijke favoriet was Tele2. Zij hebben de advertentieruimte en het merk Tele2 optimaal gecombineerd en aangetoond dat je met een bus prachtige dingen kunt doen. En voor een goede creatief mag het dan ook niets uitmaken of hij de zijkant of de achterkant van een bus tot zijn beschikking heeft.’ Ook werden de passagiers zelf in de uitingen verwerkt. Circus Elleboog maakte de zittende buspassagiers tot capriolen uithalende circusartiesten. Voor Lotus namen nietsvermoedende passagiers op het toilet plaats.
 


Media

Marketing

Economisch