Almere en Lamar tegen vandalisme

24-04-2009 (10:47) - Bureaus

Nu eens geen belerende of betuttelende campagne tegen vandalisme, maar een positieve benadering. Dat is het uitgangspunt van de campagne 'Vóór Almere, tegen vandalisme!' van de Gemeente Almere, ontwikkeld door communicatieadviesbureau Lamar communicatie uit Amsterdam.

De campagne die gisteren startte, richt zich op het jonge uitgaanspubliek van Almere en biedt een podium aan jongeren die zich uitspreken over hun uitgaansstad én tegen vandalisme in hun stad. Het zijn dan ook echte Almeerse jongeren die op de posters staan. In hun eigen woorden laten ze weten wat zij van hun stad vinden. Daarnaast heeft de campagne een aparte pagina op www.jonginalmere.nl, waar dieper ingegaan wordt op het onderwerp vandalisme.

Op Koninginnenacht en -dag fotograferen fototeams zoveel mogelijk jongeren die ook vóór Almere en tegen vandalisme zijn. Met de foto en een eigen uitspraak op een klein whiteboard maken zij kans om op de volgende campagneposters te komen! Ook eigen foto's en uitspraken die opgestuurd worden naar de actiesite www.jonginalmere.nl, dingen mee naar een hoofdrol. De volgende flights zijn na de zomervakantie en rond de jaarwisseling.

Naast wildplakposters zet Gemeente Almere ook toiletposters, externe banners en ansichtkaarten in de horeca in en kent de campagne een PR-offensief richting de regionale pers.

Opdrachtgever:
Gemeente Almere, Tineke Woudstra
Bureau: Lamar communicatie
Strategie: Annelies Kruijthoff en Gonny Pullens
Creatie: Pepijn Dros en Rita Cramer
Fotografie: Timo van der Horst
 


Reacties

Almere is een BOM ? ? ? !

Wat 'n vandalisme; dus een paar brave supporters kieken & geinig postertje maken ? Bravo creativiteit.
En vervolgens anderen vragen om nóg meer keurige multi-culties ?

Hieperdepiep, wat een concept . . .


g.somers @ 24-04-2009 12:55 uur

Media

Marketing

Economisch