Bauer en Geus kanshebber Loden Leeuw

08-12-2009 (10:11) - Bureaus

De commercials van KPN Hi, AXE, Mona, Carglass en Vodafone zijn genomineerd voor de Loden Leeuw: de meest irritante televisie-commercial. Op maandag 21 december reikt het TROS-consumentenprogramma Radar de prijs uit voor de meest irritante televisie-commercial en de meest irritante bekende Nederlander in een tv-commercial. In die laatste categorie gaat de strijd tussen Henk Gemser, Kim-Lian van der Meij, Frans Bauer, Rob Geus en Bennie Jolink.
 
Bij de genomineerden voor de meest irritante reclame zien we enkele oude bekenden. KPN was in 2002 de eerste winnaar van de Loden Leeuw en zal ook dit jaar hoge ogen gooien. De dame die haar telefoon kwijt is en opsomt wie ze nu allemaal niet meer kan bellen, wordt door veel mensen als irritant en schreeuwerig ervaren. AXE greep vorig jaar net naast de hoofdprijs. Wellicht lukt het de deodorantproducent dit jaar wel met zijn reclame over een jongen met draaiende ogen. 'Het is feest' met MONA, als we de slogan van deze toetjesmaker moeten geloven. Getuige de nominatie voor de Loden Leeuw denkt de kijker hier heel anders over. 'Martin van Carglass' en verklede Vodafone-dieren die onbegrijpelijk brabbelen, completeren het vijftal genomineerden. Vorig jaar won Specsavers de 'prijs'. In 2007 won Peijnenburg.
 
Sinds 2004 deelt Radar ook de Loden Leeuw Persoonlijkheidsprijs uit voor de Meest irritante BN'er in een reclame. Illustere prijswinnaars uit voorgaande jaren zijn Louis van Gaal (2006) en Henny Huisman (2007). Vorig jaar kreeg kok Joop Braakhekke de twijfelachtige eer toebedeeld de meest irritante bekende Nederlander in een commercial te zijn. Dit jaar zien we schaatscoach Henk Gemser die in een commercial voor Becel tot vervelens toe aanspoort dat 'het beter kan'. Actrice Kim-Lian van der Meij speelt in een reclame voor Kruidvat. Rob Geus laat weten dat hij vrolijk wordt van kalfsvlees. Bennie Jolink walgt bij het horen van zijn eigen nummer in een commercial voor Beter Horen. En tot slot geeft Frans Bauer, gehuld in een badjas, een lesje slecht acteren als een verkoper van de Nederlandse Energie Maatschappij bij hem aan de deur komt.
 
Stemmen kan vanaf tot en met zondag 20 december via www.lodenleeuw.nl.

 


TROS/Broadcast Magazine

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch