BBC Worldwide kiest Mediaxplain* voor aftrap nieuw seizoen Sherlock
30-12-2016 (16:54) - Bureaus
Het Britse BBC heeft voor haar media-activiteiten in Nederland Mediaxplain* gekozen als haar mediabureau. Na een bureau-oriëntatie bood Mediaxplain* de beste strategische oplossing voor de communicatie-uitdagingen van BBC Worldwide.
De Engelse zendergroep is op de Nederlandse markt actief via de zender BBC First. Deze zender, die voor Ziggo-abonnees te vinden is op kanaal 22 en voor KPN-kijkers op 25. De samenwerking tussen BBC Worldwide en Mediaxplain* start met een multimediale campagne rondom de première van het vierde seizoen van de hitserie Sherlock. Doel van de campagne is om het Nederlandse publiek groots te informeren over de komst van de nieuwe serie en hen op de premièredatum (1 januari om 21:30 uur) te laten afstemmen op BBC First. Naast de media-inzet is Mediaxplain* ook verantwoordelijk voor alle (trans)creatie van de Sherlock campagne.
credits
Mediastrategie: Christiaan van Betuw
Account & strategie: Tjitske Maathuis
Digital media planning & buying: Lotte Janssen
Social media planning & buying: Thies van Zadelhoff
Campaign (trans)creation: Martijn de Vrieze