Beerthuizen directeur SOS-Kinderdorpen

23-04-2009 (10:37) - Bureaus

Per 18 mei begint Marcel Beerthuizen als algemeen directeur van SOS-Kinderdorpen Nederland. Beerthuizen volgt in deze functie Albert Jaap van Santbrink op die zich zes jaar voor de internationale kinderhulporganisatie heeft ingezet. Beerthuizen is expert op het gebied van sponsoring en merkbeleving en was voorheen werkzaam bij diverse gerenommeerde reclamebureaus.

Zijn jarenlange ervaring binnen de marketingwereld wil Beerthuizen nu inzetten voor fondsenwerving om weeskinderen en verlaten kinderen blijvend op te vangen in een gezin. Dit is geen nieuw vakgebied voor hem: Beerthuizen is gespecialiseerd in experience en partnershipmarketing, en op het terrein van sponsoring en merkbeleving is hij een veelgevraagd spreker, columnist en docent.

Beerthuizen is enthousiast over zijn nieuwe functie: ‘Ik heb altijd geweten dat ik uiteindelijk voor een goed doel zou gaan werken. Na 21 jaar ervaring op te hebben gedaan in de commerciële wereld hoop ik deze kennis nu toe te kunnen passen op deze bijzondere organisatie. Wat is er mooier dan wees- en verlaten kinderen overal ter wereld een kansrijke toekomst te kunnen geven?’

Karien van Gennip, voorzitter Raad van Toezicht SOS-Kinderdorpen: ‘We zijn blij met de komst van Marcel en hebben er alle vertrouwen in dat hij van toegevoegde waarde is voor onze organisatie. Hij wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van onze organisatie en voor de ontwikkeling en uitvoering van onze strategie en beleid. Hiermee zal hij een belangrijke bijdrage leveren om ons doel voor 2016 te realiseren: 1 miljoen kinderen over de hele wereld een liefdevol thuis bieden.’
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch