Brummelkamp Hoekstra wordt ‘Brum’
10-12-2009 (10:09) - Bureaus
Verpakkingsontwerpbureau Brummelkamp Hoekstra gaat na 35 jaar haar naam veranderen in Brum. Sinds haar oprichting in 1974 is het bureau uitgegroeid tot een toonaangevende specialist in het ontwerpen van verpakkingen. Ze hebben mogen meewerken aan het succes van vele tientallen bekende merken.
In 2006 hebben de creatieven Marcel Wammes en Willem van Roozendaal het bedrijf van de oprichters overgenomen. De strateeg Pieter Steenaert heeft zich dit jaar bij hen gevoegd. Sinds de overname is al het goede bewaard gebleven, maar alles wat nodig was om voorop te blijven lopen, is veranderd. De snelheid en kwaliteit van werken, de creativiteit en de strategische visie is van topniveau. Tijd om dit te onderstrepen met een nieuw elan.
Brum heeft als doel de wereld een beetje makkelijker en leuker te maken. Dat doen ze dagelijks door verpakkingen te ontwerpen die verrassend slim zijn gemaakt en helder communiceren. Nu gaan ze ook hun eigen naam makkelijker en leuker maken. Het verleden wordt niet overboord gegooid, maar vereenvoudigd tot het heldere, stoere, Hollandse Brum.
Maar dat is niet alles, ook het adres verandert. Na 18 jaar nemen ze afscheid van het prachtige klassieke pand aan de Oostdam. Brum blijft in Woerden, centraal en goed bereikbaar. Daar nemen ze op 18 december hun intrek in een voormalige drukkerij, een inspirerend pand met veel licht en ruimte. Waar de kenmerkende open werksfeer met ‘grote mond en korte tenen’ tot optimale creativiteit leidt.