Burst ontwikkelt succesvolle game voor Stibat

02-01-2017 (16:01) - Bureaus

Hoe maak je mensen bewust dat er in allerlei alledaagse apparaten batterijen zitten? Uit onderzoek van Stibat blijkt dat veel consumenten niet weten dat ze door het gebruik van apparaten ook batterijen verbruiken. Om de consument op een actieve en leuke manier bewustwording mee te geven, heeft Burst een online game ontwikkeld.


De game moet ervoor zorgen dat de consument zich bewust wordt van het gebruik van batterijen in bijvoorbeeld een elektrische tandenborstel, draadloze muis en bluetooth speakers. En het moet mensen aanzetten om na het gebruik van apparaten met batterijen, de lege batterijen in te leveren bij één van de ruim 24.000 inleverpunten van Stibat. Er is beperkt online media ingezet om de game onder de aandacht te brengen. De game zelf moest leuk en aantrekkelijk genoeg zijn om mensen aan het spelen te zetten. 


En het werkt, want de game is bijna 100.000 keer gespeeld. Gemiddeld spendeerde men 4 minuten aan de game en kwam vier keer terug om de game nog een keer te spelen. Het grootste deel van de spelers deed dit via een mobiele apparaat (waar overigens ook batterijen inzitten).

Marvin de Reuver (Burst): 'De uitdaging was om met een beperkte inzet van media de consument bewust te maken over iets waar men niet alledaags mee bezig is. Door het op een leuke en speelse manier onder de aandacht te brengen, merk je dat de bewustwording en dus de bereidheid om batterijen in te leveren, toeneemt. Dit is precies wat Stibat wilde bereiken.'

 


Media

Marketing

Economisch