Canadian Red op ON
03-03-2009 (10:09) - Bureaus
Medio maart gaat de nieuwe Canadian Red-commercial van start bij een selectie van Heineken-cafés. Op de schermen van Club & Bar tv-zender ON wordt het filmpje Models Backstage vertoond. In het lifestylefilmpje van een geënsceneerde fotoshoot is te zien dat modellen, stylisten en make-up artists achter de schermen Canadian Red drinken. De commercial zal in eerste instantie uitgezonden worden op het Grand-Café-netwerk van ON en wordt in een later stadium op het gehele netwerk vertoond.
Brandmanager van Canadian Red, Vincent van Dijk: ‘Via ON bereiken wij direct de twee belangrijkste doelgroepen: de barman en de consument die meteen een flesje Canadian Red kan bestellen. Wij merken dat adverteren in print niet effectief genoeg is. Als wij een advertentie plaatsen, dan gaat de consument niet linea recta naar Gall & Gall of naar de dichtstbijzijnde bar. Op het moment dat hij ‘on screen’ ziet dat mooie modellen genieten van dit gezonde drankje, zal hij eerder geneigd zijn dit aan de bar te bestellen. Bovendien is het bij ON meteen meetbaar hoe succesvol de campagne verloopt.’
De commercial, gekoppeld aan een eenmalig fashionmagazine en sponsoring van een serie mode-events, maakt onderdeel uit van een grotere campagne van Canadian Red, waarbij het fashiondrankje wordt gepositioneerd als een ‘gezond luxedrankje’. Canadian Red is gemaakt met puur cranberrysap, in tegenstelling tot de meeste cranberrydrankjes op basis van concentraat. Daarom is het een stuk duurder. ‘Uit onderzoek blijkt dat de consument bereid is om meer te betalen voor een premiumproduct als Canadian Red. Aan ons de taak om uit te leggen waarom Canadian Red cranberrysap zo bijzonder is, vergeleken bij andere sappen en frisdranken.’