Co-voorzitters ADCN presenteren The Age of the &

14-04-2016 (21:58) - Bureaus

Na 4.5 jaar heeft Lode Schaeffer (INDIE Amsterdam) deze week tijdens de uitreiking van de 50e ADCN Awards in Paradiso afscheid genomen als voorzitter van ADCN. ADCN benoemde David Snellenberg (rechts), oprichter van creatief bureau Dawn, en Richard van der Laken, oprichter van grafisch ontwerpbureau De Designpolitie en designfestival What Design Can Do, tot co-voorzitters. In Paradiso presenteerden zij hun visie op de toekomst van het vak en ADCN: “The Age of the &”.
 
evenveel gewicht
Met het duo-voorzitterschap wil ADCN de verbreding van de club manifester maken, en de samenwerking tussen verschillende disciplines in marketingcommunicatie gaan versnellen. David Snellenberg: 'We laten zien dat creativiteit in advertising en design in Nederland voor ons evenveel gewicht hebben. Onder leiding van Lode en Dinesh is er al veel meer aandacht gekomen voor design en craft en creativiteit bij opdrachtgevers. De club en ons vak worden beter door een dialoog en voor een dialoog heb je evenwicht nodig. Het is geen voorvechtersclub van één discipline, zoals vroeger voor reclame en art direction, maar een multidisciplinair platform voor creativiteit.'
 
iets relevanter
Richard van der Laken: 'Wat ik in positieve zin enorm spannend vind aan reclamemensen is de opportunistische houding en het feit dat ze groot kunnen denken. Designers kunnen best hoog van de toren blazen over engagement en hebben soms het idee dat ze precies weten hoe ze de wereld kunnen veranderen. Die sterke opvatting maakt designers wel weer relevanter. Het is belangrijk door disciplines heen te kijken en dat moet je met elkaar doen. David en ik vinden het leuk om daarin te enthousiasmeren en te inspireren.'
 
nog actiever
ADCN-directeur Dinesh Sonak: 'David’s strategische visie op de toekomst van merken en passie voor craft en innovatie, in combinatie met Richard’s design mind en brede netwerk in de Nederlandse en internationale creatieve industrie, gaan ADCN helpen om de creative community, marketeers en alle stakeholders in ons vak nog actiever te betrekken bij onze club en missie.'
 
 
 

The Age of the & from ADCN on Vimeo.


Media

Marketing

Economisch