Dentsu Aegis Network lanceert The Story Lab in Nederland
11-05-2016 (09:19) - Bureaus
Dentsu Aegis Network Netherlands lanceert vandaag The Story Lab in Nederland. The Story Lab is een internationaal full service content bureau dat investeert in premium content, deze creëert en distribueert in samenwerking met de bureaus van Dentsu Aegis Network. Erik de Winter, voorheen Global Head of Acquisitions bij Endemol Shine Group, gaat The Story Lab in Nederland leiden.
internationale formats
The Story Lab creëert content belevingen voor consumenten, onafhankelijk van platforms en devices, waarin de merkverhalen van adverteerders verteld worden. Data en creativiteit worden gecombineerd bij het identificeren van de juiste verhalen, formats en mediapartners. Hierbij maakt The Story Lab gebruik van de expertise van de verschillende bureaus van Dentsu Aegis Network. The Story Lab zal tevens internationale formats naar de Nederlandse markt halen en aanbieden aan mediapartners. Hiermee kunnen zij adverteerders vroegtijdig in het proces betrekken.
The Story Lab creëert content belevingen voor consumenten, onafhankelijk van platforms en devices, waarin de merkverhalen van adverteerders verteld worden. Data en creativiteit worden gecombineerd bij het identificeren van de juiste verhalen, formats en mediapartners. Hierbij maakt The Story Lab gebruik van de expertise van de verschillende bureaus van Dentsu Aegis Network. The Story Lab zal tevens internationale formats naar de Nederlandse markt halen en aanbieden aan mediapartners. Hiermee kunnen zij adverteerders vroegtijdig in het proces betrekken.
premium content
Erik de Winter, ex Endemol en Head of The Story Lab Netherlands: “Met The Story Lab zorgen we voor nieuwe mogelijkheden voor adverteerders om hun boodschap verhalend over te brengen en relevant te maken voor de consument. We benaderen deze verhalen vanuit twee kanten; die van de adverteerder en vanuit premium content. Hierdoor wordt het bijvoorbeeld mogelijk voor een adverteerder om een genre te claimen en het merk te verbinden aan dergelijke content.”'