Dit: interactief talent gezocht

13-02-2009 (10:23) - Bureaus

Dat er dit jaar genoeg liefde is voor het vak interactieve marketingcommunicatie, is wel gebleken uit het enthousiasme van de ruim 140 inschrijvingen op het dit-platform. Het platform, www.dit2009.nl is de aangewezen plek voor talenten om zich te profileren. Begeleid door de beste mensen uit de reclame- en communicatiewereld is dit de kans om een onuitwisbare indruk te maken op vakgenoten. En het begin van een glansrijke carrière.

De VEA commissie evolve 2.0 organiseert de Dag van het Interactieve Talent (dit.) voor de vierde keer en is zeer tevreden over de groei in het aantal inschrijvingen en het aantrekken van de BNN-case.
BNN heeft een real case beschikbaar gesteld en zal deze case live presenteren op hogescholen. Ook zal de omroep deelnemen in de jury om de winnende teams te nomineren. Anouk Cohen (VEA): 'Dit jaar is BNN een samenwerking met ons aangegaan. Wij zijn erg blij dat BNN de liefde voor het interactieve vak met ons deelt en daardoor graag meewerkt om jong talent te enthousiasmeren en te steunen voor een carrière in het vak.' Ook mediapartners als Hyves, Webads, AdLink en Microsoft Advertising steunen met liefde dit. initiatief.

Om als talent in aanmerking te komen voor een dit.Masterclass, een dit.Award en een droombaan bij een reclamebureau, moeten ze eerst een ditje aanmaken op de website www.dit2009.nl. Daarna kunnen de talenten als ditje op de website de briefing van BNN downloaden. Jong creatief talent ontwikkelt aan de hand van de briefing voorstellen voor het interactieve deel van de campagne. Op 3 maart moet deze uitgewerkt en ingeleverd zijn.

De gemaakte cases worden beoordeeld door professionals uit het vak. De zes beste campagnevoorstellen worden uitgekozen om deel te nemen aan de masterclass van de Dag van het Interactief Talent op 19 maart bij BNN in Hilversum. Uit deze zes voorstellen worden de drie beste campagnes, die de talenten onder begeleiding van professionals en interaction designers hebben gemaakt, uitgekozen om door te gaan naar de finale op donderdag 16 april en worden daar beoordeeld door een vakjury die bestaat uit Sebastiaan van Rijnsoever (Qi-Ideas), Chiel de Leeuw (BNN), Dave Kentie (BNN), Dagan Cohen (DRAFTFCB) en Floris Hulsman (TBWA/Flow). 
 


Media

Marketing

Economisch